Kategoria: Biura , Raporty & Analizy


Poszukując idealnego biura, najemcy kierują się szeregiem czynników, wśród których wymienić można m.in. lokalizację i zaplecze komunikacyjne, udogodnienia związane z dostępem m.in. do restauracji i sklepów, dostępność parkingów dla pracowników oraz klientów, a także standard i ekologię budynków. Jednak nadal głównym czynnikiem decydującym o wyborze jest cena. Stąd też w tym raporcie przybliżamy aktualne ukształtowanie cen wynajmu biur i kosztów eksploatacyjnych w Katowicach, aby dać jak najlepszy pogląd na rynek, zanim Wasza firma zdecyduje się na zmianę siedziby lub renegocjacje umowy.

Ile jest powierzchni biurowej w Katowicach?

Absolutne serce biurowe miasta Katowice to niewątpliwie dzielnica Śródmieście. Znajdziemy tu najwięcej metrów kwadratowych powierzchni biurowej oraz najbardziej prestiżowe obiekty, zlokalizowane głównie wzdłuż Al. Roździeńskiego, ul. Chorzowskiej oraz w bezpośrednim sąsiedztwie Rynku i Dworca Głównego. Kolejne miejsca pod względem zasobów całkowitej powierzchni biurowej należą do takich dzielnic, jak Dąb, Zawodzie, Koszutka i osiedle Paderewskiego. Są to dzielnice sąsiadujące ze Śródmieściem.

Wśród zasobów rynku biurowego są powierzchnie dostępne do wynajęcia. W Katowicach w tym miesiącu w bazie ofert BNM jest 78 068 m². Są to zarówno klasyczne powierzchnie w biurowcach, lokale w kamienicach biurowych, jak również przestrzenie coworkingowe – gotowe do wprowadzenia, z reguły umeblowane gabinety i większe moduły biurowe. Aktualne powierzchnie na wynajem w Katowicach znajdziesz tutaj.


Ile kosztuje wynajem biur w Katowicach?

Najpopularniejsze budynki oferujące profesjonalną powierzchnię biurową są niemal w pełni budynkami klasy A i B. Stawki czynszów na wynajem w budynkach biurowych w naszym systemie są na bieżąco aktualizowane, a dane na wykresie są aktualizowane co miesiąc.


Średnia stawka czynszu w biurowcach klasy A w Katowicach wynosi: 13,88 €
Średnia stawka czynszu w biurowcach klasy B w Katowicach wynosi: 10,43 €


Ile aktualnie wynosi stawka kosztów eksploatacyjnych za 1 mkw powierzchni biurowej w Katowicach?

Na przestrzeni ostatnich kilku lat średnie stawki kosztów eksploatacyjnych za 1 mkw. znacznie wzrosły w całym kraju i coraz częściej zdarza się że wynoszą tyle co czynsz. Wyższa stawka wzięła się przede wszystkim z dużych wzrostów cen energii oraz podwyżki minimalnego wynagrodzenia. Dlatego też przy porównywaniu ofert biur trzeba brać pod uwagę nie tylko stawkę czynszu, ale też właśnie kosztów eksploatacyjnych biurowca. Aktualna średnia wysokość kosztów eksploatacyjnych pozostaje w trendzie wzrostowym.



W której dzielnicy Katowic wynająć biuro dla firmy?

Komentarz ekspertek BNM: Olga Podlewska, Leasing Advisor i Julia Pisarek, Junior Leasing Advisor

Katowice, stolica Województwa Śląskiego i centralny punkt ponad dwumilionowej Metropolii GZM, zyskały miejsce czwartego najważniejszego rynku biurowego w Polsce, obok Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania czy Trójmiasta. Miasto dynamicznie ewoluuje z tradycyjnego ośrodka przemysłowego w nowoczesne centrum biznesu, nauki i kultury. Ta transformacja, wspierana inwestycjami w infrastrukturę i edukację, przyciąga coraz więcej firm z sektora usług dla biznesu, IT oraz innych innowacyjnych branż. W efekcie, rynek wynajmu powierzchni biurowych w Katowicach przeżywa intensywny rozwój, oferując najemcom szeroki wybór nowoczesnych przestrzeni.

Najbardziej prestiżowa lokalizacja to dzielnica Śródmieście – biurowe serce Katowic. Dominują tu nowoczesne biurowce klasy A i B+, często o rozpoznawalnej architekturze. Znajdziemy tu znane kompleksy biurowe, jak .KTW I i .KTW II (najwyższy budynek na Górnym Śląsku, 134 metry wysokości), Altus, Silesia Star, Katowice Business Point, Global Ofice Park, Grundmanna Office Park, Face2Face Business Campus, Silesia Business Park oraz liczne mniejsze inwestycje biurowe. Północne dzielnice Katowic np. Koszutka, Bogucice, Wełnowiec oferują atrakcyjny kompromis między ceną za biuro, a lokalizacją, zapewniając dobrą komunikację miejską i dostęp do udogodnień, a jednocześnie są nieco spokojniejsze, niż ścisłe centrum. Dzielnice Ligota, Brynów i osiedle Paderewskiego, dzięki bliskości autostrady A4 również są atrakcyjnymi lokalizacjami dla najemców.

Największą popularnością wśród najemców cieszą się przede wszystkim centralne lokalizacje z uwagi na prestiż, doskonały dostęp do transportu publicznego, bliskość hoteli, restauracji, centrów handlowych i instytucji publicznych. Są one idealne dla firm o wysokich wymaganiach wizerunkowych i tych, dla których priorytetem jest łatwy dostęp dla klientów i pracowników. Lubiane przez firmy są również obszary wzdłuż autostrady A4 i DTŚ (łączącej miasta konurbacji górnośląskiej), dla których kluczowa jest sprawna logistyka i łatwy dojazd dla pracowników dojeżdżających spoza Katowic, a także dostęp do alternatywnych miejsc parkingowych.

W strukturze zasobów powierzchni biurowej Katowic znaczną większość stanowią nowoczesne obiekty klasy A oraz B+ poddane gruntownej modernizacji. Dużą rolę odgrywają również biura serwisowane, znajdujące się głównie w wysokiej klasy budynkach biurowych, np. City Space, Regus, Ace of Spades, Cluster Offices. Z uwagi na industrialny charakter miasta, Wynajmujący chętnie inwestują w rewitalizację oraz modernizację budynków poprzemysłowych z zachowaniem ich historycznych walorów. Takie obiekty, po odpowiednim przystosowaniu, znakomicie spełniają rolę powierzchni biurowych, oferując nowoczesne rozwiązania w standardzie klasy A oraz klimatyczną przestrzeń z industrialną duszą.

Katowicki rynek wynajmu powierzchni biurowych to rynek dojrzały i perspektywiczny, oferujący szeroki wachlarz możliwości dla firm z różnych sektorów. Od prestiżowych lokalizacji w centrum, po kompleksy z doskonałym dojazdem samochodowym na obrzeżach – Katowice są w stanie sprostać zróżnicowanym potrzebom najemców. Kluczem do sukcesu dla najemcy jest dokładne zdefiniowanie potrzeb, strategiczne podejście do wyboru lokalizacji i standardu, oraz skorzystanie z wiedzy doświadczonych doradców. Ważnym krokiem jest również analiza oraz planowanie możliwości rozwoju i ewentualnej ekspansji, aby dobrać nową powierzchnię w taki sposób, by elastycznie wpisywała się w potrzeby firmy.


Chcesz poznać więcej szczegółów odnośnie aktualnych cen najmu lub poprosić o ofertę? Napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod nr 22 299 17 27. Zróbmy to razem! Znajdziemy dla Ciebie odpowiednie biuro.

Autor
Jerzy Węglarz
CEO
Napisanych artykułów: 54
Wyróżnione wpisy

Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.

Działamy na wielu płaszczyznach

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.
03
Reprezentacja
Najemcy
Bezpieczny proces najmu powierzchni biurowej dla firm, prowadzony przez doświadczonych, niezależnych specjalistów. Biura na wynajem z całego rynku dostępne w jednym miejscu, porównaj i umów się na prezentacje.
04
Reprezentacja
Wynajmującego
Usługa komercjalizacji powierzchni dla właścicieli budynków biurowych. Jeśli posiadasz pustostany i potrzebujesz najemców, zapytaj o nasze wsparcie. Dodatkowo możemy wdrożyć elastyczny moduł coworkingowy.
05
Capital
Markets
Zapełnione budynki biurowe na sprzedaż ze stopą zwrotu oraz projekty oportunistyczne, do przebudowy lub rozbudowy. Działki inwestycyjne z przeznaczeniem komercyjnym pod biura, handel i PRS - public rented sector.
06
Retail
Najem i zakup lokali handlowo-usługowych prowadzony przez doradców wyspecjalizowanych w tym sektorze. Doskonale rozumiemy specyfikę branż naszych klientów oraz wymogi techniczne, jakie muszą spełnić nieruchomości.
Skontaktuj się,
 chętnie pomożemy
Cześć, jestem Fatima! Zadzwoń do mnie lub napisz, a odpowiem niezwłocznie:
[email protected] +48 22 299 17 27
Twoja wiadomość

    * Pola obowiązkowe
    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług firmy Google.
    Wiadomość wysłana
    Dziękujemy!
    Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy do Twojej dyspozycji