Kategoria: Biura
Przeczytasz w 4 min

Proces z widokiem

Panorama widoczna z okien jednego z najwyższych pięter biurowca Argon obejmuje piękne osiedla starej Oliwy hen aż po lasy Trójmiejskie. Po drugiej stronie piętra widzielibyśmy morze – ale to tu można zatopić oczy w uspokajającej zieleni i podziwiać wyjątkowe barwy towarzyszące codziennej wędrówce słońca nad drzewami.
Spokojny pejzaż kontrastuje z tym, co dzieje się obecnie za naszymi plecami. Powierzchnia jest w trakcie przebudowy, wkrótce ukaże się nam w pełni gotowa na przyjęcie pracowników firmy GlobalLogic Poland (GL).

Równocześnie, kawałek dalej, w sąsiedztwie parku Oliwskiego, podobne widoki ma zespół Volumetric Building Companies (VBC), nowego najemcy biurowca przy ulicy Piastowskiej 7. Choć połowa biura jest już od kilku tygodni miejscem codziennej pracy – druga część jeszcze stroi się, aby na wiosnę powitać w swoich progach cały zespół. I dać wreszcie możliwość korzystania z dobrodziejstw słońca na ich prywatnym tarasie.

Podnajem, nie taki łatwy…

Przygodę z procesem podnajmu biura VBC w gdańskim Argonie zaczęliśmy w listopadzie 2022. Jeden mail i kilkunastominutowa rozmowa telefoniczna – tyle potrzebowaliśmy, żeby zbudować porozumienie i zrozumieć, że mamy przed sobą wielowątkowy i ciekawy proces. Ówczesny najemca powierzchni w Argonie zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w optymalizacji kosztów biura. Analiza obecnej sytuacji i możliwości rynku wskazała nam, że najbardziej efektywną opcją będzie podnajem powierzchni oraz przeniesienie zespołu na trochę mniejszy, lepiej dopasowany do potrzeb, metraż.

Mimo wielu zalet, podnajem jest produktem trudnym i często czasochłonnym. Choć zazwyczaj gotowy do przeprowadzki, oferujący wyposażenie i elastyczne warunki najmu – wymaga niemal idealnego dopasowania potrzeb podnajemcy do istniejącej powierzchni. Ma też na rynku sporą konkurencję, jako że od czasów pandemicznego lockdownu w 2020 roku, w ofercie komercyjnej pojawiła się masa produktów typu flex.

… a jednak można, lecz to nie koniec.

Kilka miesięcy pracy zakończyło się sukcesem. Powierzchnia spodobała się jednemu z naszych długoletnich partnerów – firmie GlobalLogic Poland. Marka ta wypracowała już sobie stabilną pozycję na trójmiejskim rynku od kiedy w maju 2021 wprowadziła się z naszą pomocą do Spaces, operatora biur serwisowanych. Decyzja o zmianie modelu funkcjonowania w biurze stawia przed firmą szersze możliwości rozwojowe.

Równoległe poszukiwania nowej powierzchni dla VBC, ze względu na maksymalną kondensację procesu, szybko dotarły do poziomu short listy. Przy negocjacjach warunków dla wybranej powierzchni natrafiliśmy na bardzo częsty ostatnio temat – wycena kosztów prac aranżacyjnych, która przekracza znacząco budżet, ze względu na potrzebę dostosowania lokalu do obecnych wymogów, chociażby środowiskowych. Tym samym przy zbliżającym się terminie przekazania biura podnajemcy, musieliśmy posiłkować się opcją B – biurem tymczasowym.

Na trasie pomiędzy starym a nowym biurem VBC usytuowana jest jedna z najświeższych propozycji z sektora biur all inclusive – “zakręcona” wizualnie placówka Collab w budynku FORMAT. I to tutaj Polcom znalazł swój dom na kilka miesięcy, których potrzebowaliśmy, żeby dokończyć proces wyboru docelowego biura.

Nowe biuro z przygodami

Wracając na rynek w celu znalezienia dokładnie takiego samego modułu, co kilka miesięcy wcześniej, przekonaliśmy się jak wiele zależy od momentu poszukiwań. Oferty z tych samych budynków ulegają znacznym zmianom pod wpływem sprzyjającej, bądź nie, koniunktury. Dzięki temu udało nam się wrócić do gry w jednej z wcześniej rozważanych przez VBC lokalizacji – biurowcu Alfa przy Piastowskiej 7. Dostępność kilku dodatkowych pomieszczeń całkowicie zmieniła postrzeganie biura przez najemcę i nagle pojawiła się chemia. Warunki najmu i zapisy umowne negocjowaliśmy do ostatniej kropli krwi. Powiodło się nam dzięki postawieniu w gotowości trzech stron transakcji. Nie obyło się bez tradycyjnych wielogodzinnych negocjacji przy stole, w czym jako BNM czujemy się jak ryba w wodzie. Wiedzieliśmy, że znajdziemy porozumienie, gdy każdemu z obecnych przyświeca wspólny cel, nie może się nie udać. Umowa została podpisana, a my zyskaliśmy świetnego sąsiada w budynku, który jest również naszą biznesową przystanią.

Cesja i na tym (nie)koniec.

Ostatnim krokiem, który często jest naturalnym następstwem podnajmu biura, była cesja umowy w Argonie na GlobalLogic. Praca nad drobnymi zmianami w kontrakcie wraz z zespołem ISOC przeszła wyjątkowo sprawnie. W dwa i pół miesiąca omówiliśmy wszystkie ważkie kwestie i podpisaliśmy trójstronny dokument. Tym samym osiągnęliśmy założony cel w 200%: zoptymalizowaliśmy koszty najmu jednego kontrahenta i znaleźliśmy mu nową powierzchnię, a drugiemu pomogliśmy postawić krok ku rozwojowi i również wycyrklowaliśmy koszty związane z wynajmem powierzchni. Biuro w barwach GL właśnie się tworzy. A przy okazji po raz drugi w całej tej historii pomógł nam Collab, tym razem ze swoją lokalizacją w Alchemii, gdzie również nasz drugi najemca znalazł tymczasową przystań.

Proces ten nauczył nas wiele i zaostrzył apetyt na dalszą wiedzę. W jego trakcie BNM oddział Trójmiasto był wiernie wspierany przez nasz dział fit-out, który stoi za dużą częścią realizowanych dla VBC i GlobalLogic zmian aranżacyjnych.

Jesteś zainteresowany współpracą przy wynajmie biura, napisz na [email protected] lub zadzwoń na +48 22 299 17 27. Zapraszamy do kontaktu!

Wyróżnione wpisy

Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.

Działamy na wielu płaszczyznach

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.
03
Reprezentacja
Najemcy
Bezpieczny proces najmu powierzchni biurowej dla firm, prowadzony przez doświadczonych, niezależnych specjalistów. Biura na wynajem z całego rynku dostępne w jednym miejscu, porównaj i umów się na prezentacje.
04
Reprezentacja
Wynajmującego
Usługa komercjalizacji powierzchni dla właścicieli budynków biurowych. Jeśli posiadasz pustostany i potrzebujesz najemców, zapytaj o nasze wsparcie. Dodatkowo możemy wdrożyć elastyczny moduł coworkingowy.
05
Capital
Markets
Zapełnione budynki biurowe na sprzedaż ze stopą zwrotu oraz projekty oportunistyczne, do przebudowy lub rozbudowy. Działki inwestycyjne z przeznaczeniem komercyjnym pod biura, handel i PRS - public rented sector.
06
Retail
Najem i zakup lokali handlowo-usługowych prowadzony przez doradców wyspecjalizowanych w tym sektorze. Doskonale rozumiemy specyfikę branż naszych klientów oraz wymogi techniczne, jakie muszą spełnić nieruchomości.
Skontaktuj się,
 chętnie pomożemy
Cześć, jestem Fatima! Zadzwoń do mnie lub napisz, a odpowiem niezwłocznie:
[email protected] +48 22 299 17 27
Twoja wiadomość

    * Pola obowiązkowe
    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google. Obowiązuje polityka prywatności i warunki korzystania z usługi.
    Wiadomość wysłana
    Dziękujemy!
    Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy do Twojej dyspozycji