Budynki o przeznaczeniu biurowym muszą nie tylko spełniać odpowiednie przepisy bezpieczeństwa, ale również zapewniać odpowiednie zabezpieczenia dla firm. Powstające w Polsce nowe biurowce to już prawdziwie inteligentne nieruchomości, ale niektórzy najemcy potrafią nas zaskakiwać swoimi szczególnymi wymaganiami (przykład na dole).
Wielostopniowa kontrola dostępu
Nieproszony gość miałby bardzo trudne zadanie chcąc wtargnąć do Twojego biura w nowoczesnym biurowcu z pełną kontrolą dostępu. Tego typu obiekty zapewniają ochronę 24 h, monitoring wewnątrz i wokół budynku, systemy sygnalizacji włamania i napadu oraz odpowiednie sposoby zabezpieczenia wszystkich wejść i wyjść. System kontroli dostępu działa już po przekroczeniu progu budynku – ochroniarz lub osoba z recepcji poprosi o rejestrację, następnie należy przejść przez bramki. Wejście na Twoją powierzchnię biurową również jest odpowiednio zabezpieczone – np. interesant sygnalizuje dzwonkiem swoje przybycie, a dopiero ktoś z firmy może otworzyć mu drzwi. Twoi pracownicy nie muszą przechodzić tej procedury – karty dostępu pozwolą im na swobodne przemieszczanie się między strefami. Przed włamaniem zabezpieczają również uchylne okna stosowane w części biurowców.
Jako ciekawostkę przytaczamy tutaj budynek Red Tower w Łodzi, który stanowiąc wcześniej siedzibę jednego z banków, mieścił w swoim wnętrzu również bankowy skarbiec. Ze względów bezpieczeństwa nie mogliśmy opublikować prawdziwego zdjęcia z Red Tower (na zdjęciu głównym znajduje się skarbiec z Centrum Pieniądza Narodowego Banku Polskiego), ale grubość ścian i włazu jest podobna 😮
Bezpieczniej niż w bloku
Uregulowania prawne nanoszą na budynki użyteczności publicznej – jakimi są również biurowce – o wiele bardziej restrykcyjne wymogi dotyczące bezpieczeństwa, niż w przypadku budynków mieszkalnych. Na etapie projektowania uwzględnia się m.in. takie kwestie, jak wykorzystanie materiałów o odpowiedniej odporności ogniowej, rozmieszczenie stref pożarowych i oddzieleń pożarowych czy długość i rozmieszczenie ciągów ewakuacyjnych.
Nad bezpieczeństwem w biurowcach czuwają system wykrywania pożaru, system sygnalizacji pożarowej, system oddymiania, dźwiękowy system ostrzegawczy, system automatycznego gaszenia pożaru, system wykrywania gazów trujących itp. Ponadto do każdego budynku opracowywany jest zbiór reguł i sposobów postępowania w przypadku pojawienia się zagrożenia, nad którymi czuwa zarządca budynku. W nowoczesnych biurowcach stosuje się rozwiązania zapewniające również bezpieczeństwo energetyczne i teleinformatyczne w razie braku energii elektrycznej.
Jako specjaliści od wynajmu biur, zachęcamy do omijania ofert nieruchomości typu „Mieszkanie pod biuro”. Lepiej wynająć jeden czy dwa pokoje w biurowcu za podobną cenę i mieć czyste sumienie oraz ładne biuro w otoczeniu biznesowym.
Inteligentne budynki
Wszechstronny System Zarządzania Budynkiem (BMS) stosowany w nowoczesnych inteligentnych biurowcach łączy ze sobą i zarządza wszystkimi systemami budynku. System BMS kontroluje m.in. takie funkcje, jak:
- sterowanie oświetleniem,
- sterowanie klimatyzacją, wentylacją i ogrzewaniem pomieszceń,
- kontrola dostępu,
- sterowanie zasilaniem awaryjnym,
- sterowanie systemem pożarowym, systemem oddymiania i systemem alarmowym,
- obsługa urządzeń audio-wideo i wiele innych.
Inteligentny budynek zadba o Twój komfort i bezpieczeństwo w czasie pracy, a także o bezpieczeństwo Twoich dóbr, abyś Ty mógł spać spokojnie.
Z doświadczenia – szczególne wymogi najemców
Wydawać by się mogło, że kwestie związane z bezpieczeństwem w budynkach biurowych rozebraliśmy na czynniki pierwsze. A jednak niektórzy nasi klienci potrafią zaskoczyć nas bardzo sprecyzowanymi wymaganiami dotyczącymi bezpiecznego biura.
Z własnym schronem
– Klientem wyjątkowo trudnym pod względem wymagań, z którym współpracowałem była ambasada jednego z państw arabskich. Biuro, którego szukaliśmy musiało spełniać szereg kryteriów: powierzchnia na minimum 6. piętrze, z własną kuchnią i toaletą oraz drugimi, dodatkowymi drzwiami wejściowymi osadzonymi w odpowiednio wzmocnionej ścianie, możliwość utworzenia na wynajmowanej powierzchni “bezpiecznego pokoju” wzmocnionego dodatkowymi ścianami i trudnego do sforsowania, który służyć miał jako schron dla pracowników podczas napadu, możliwość zamontowania własnej kamery na korytarzu lub dostęp do monitoringu – wylicza Jakub Bereś, specjalista ds. wynajmu biur w BNM Real Estate.
Inny przykład klienta, dla którego szukał biura, to firma zajmująca się przetwarzaniem danych poufnych. – Tu wymogów odnośnie bezpieczeństwa było już trochę mniej: biuro nie mogło znajdować się na pierwszym i ostatnim piętrze budynku, a wysokość obiektu od ziemi do dachu powinna przekraczać 5 m. Najlepiej również, żeby budynek był zgłoszony do Wojewódzkiego Komendanta Policji – dodaje Jakub Bereś.
Jeśli szukasz bezpiecznego biura lub chcesz zmienić swoje na bardziej nowoczesne, napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod nr tel. 22 299 17 27.
Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc
Działamy na wielu płaszczyznach
Najemcy
Wynajmującego
Markets