Ciekawych informacji dostarczają wyniki badania przeprowadzonego wśród pracowników brytyjskich biur, przez Brytyjską Radę Biur przy współpracy w firmą doradczą Savills. BNM- Real Estate Advisory zagłębiło się w raport „What Workers Want 2016”, aby wyciągnąć dla Was najważniejsze wnioski.
Jednym z głównym założeń badania jest przesłanie, że „biuro to nie tylko dom dla firmy, ale przede wszystkim pracują w nim ludzie i właśnie środowisko pracy ma zasadnicze znaczenie dla ich samopoczucia”. Wyniki ankiety sygnalizują zmiany na rynku wynajmu i projektowania biur, odzwierciedlając potrzeby pojedynczych pracowników. Według autorów raportu, na rynku rośnie liczba decyzji na podstawie opinii osób zatrudnionych w biurze i taki trend ma być widoczny przez następną dekadę.
Centralna lokalizacja
Najważniejszą cechą, na którą wskazało niemal 90% badanych jest czas dojazdu do pracy. Oczywiście im krótszy, tym lepiej. Co czwarty przebadany życzyłby sobie, aby jego droga do pracy wynosiła nie więcej niż 30 min. Centrum miasta nadal jest najbardziej pożądaną lokalizacją dla pracowników, którzy jednocześnie oczekują łatwego dostępu do komunikacji publicznej, bliskości sklepów czy siłowni. Te potrzeby zrozumieli również deweloperzy w Warszawie, obecnie intensywnie zabudowując działki blisko centrum miasta, przy drugiej linii metra i Dworcu Gdańskim.
Higiena i udogodnienia
Dla poczucia podstawowego komfortu oczywista wydaje się być czystość biura, ale niestety nie zawsze położony jest na to odpowiedni nacisk. Bardzo istotny jest również łatwy dostęp do toalet. Obydwie cechy zostały wskazane analogicznie przez 80% i 75% i w hierarchii ważności ustępują tylko czasowi dojazdu do pracy. Poprawiając te elementy, w prosty sposób można zwiększyć zadowolenie swoich pracowników.
Zmiany w stylu życia przenoszą się również na miejsce pracy, co przejawia się w trosce o jednostkę oraz rozwiązania mobilne. Poza ładnym biurem i miejscem do przechowywania rzeczy osobistych, pracownicy chcą mieć dobrej jakości internet bezprzewodowy, aby mogli z niego korzystać z różnych miejsc w budynku. Na odwieczny problem temperatury oraz oświetlenia w biurze z pomocą przychodzą nowe technologie, umożliwiając regulację indywidualnie, z własnego biurka.
Duże znaczenie mają też miejsca do spotkań zarówno ze współpracownikami pracy nad projektem jak i klientami. Obecnie pracownicy wymagają osobnych pokojów do cichej pracy, miejsca do wspólnego zjedzenia posiłku, ale też ogrodu lub tarasu.
Rośnie znaczenie biur serwisowanych
Ponad trzy czwarte (77%) przebadanych pracuje w biurach tradycyjnych, kiedy w poprzednim badaniu w 2013 roku było to 69%. Jednocześnie znacząco rośnie liczba pracujących w biurach umeblowanych z dodatkowymi usługami, czyli serwisowanych. W poprzednim badaniu było to zaledwie 9% respondentów, a w 2016 roku jest to już 18%, dwukrotnie więcej na przestrzeni zaledwie trzech lat. Dodatkowo na co wskazali ankietowani, biuro serwisowane pozwala na odczucie komfortu porównywalnego z biurem korporacyjnym.
Jeśli myślisz o wynajmie profesjonalnego miejsca do pracy, napisz do nas na [email protected] lub skorzystaj w formularza kontaktowego na naszej stronie https://bnmrealestate.pl
Autorami raportu są Steven Lang i Simon Preece z firmy Savills, międzynarodowego dostawcy usług na rynku nieruchomości, przy współpracy z British Council For Offices, wiodącą brytyjską organizacją poruszającą tematykę biur, zrzeszającą architektów, prawników, właścicieli powierzchni biurowej oraz agencje pośrednictwa.
Link do pełnego raportu znajdziesz tutaj.
Szukasz idealnego rozwiązania dla Twojej firmy? Napisz nam jakiego biura potrzebujesz na [email protected] lub zadzwoń pod nr tel. 22 299 17 27.
Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc
Działamy na wielu płaszczyznach
Najemcy
Wynajmującego
Markets