Kategoria: Biura
Przeczytasz w 2 min

Przestrzenie w polskich biurowcach zarezerwowane były dotychczas przede wszystkim dla firm, których działalność polega na wykonywaniu pracy typowo biurowej. Ale potencjał liczby osób, które każdego dnia przewijają się przez budynek chcą wykorzystać polscy projektanci mody, którzy planują otworzyć showroom na piętrze jednego z warszawskich biurowców. Nasuwa się pytanie, czy właściciele biur są gotowi na taką usługę w swoim budynku i kto będzie reprezentował branżę mody przed właścicielem budynku.

Partery biurowców, szczególnie od strony ulicy czy chodnika często zaadaptowane są na lokale handlowo-usługowe. Na piętrze spotkać można również siłownię, sklep czy punkt medyczny, a na najwyższych piętrach coraz bardziej popularne stają się kluby nocne z widokiem na panoramę miasta. Już wkrótce na piętrze być może pojawi się nowy rodzaj usługi, ze świata mody.

Zuza Wychowaniec, która projektuje i szyje ubrania na miarę dla kobiet, zauważa że osoby pracujące w korporacjach często nie mają czasu podczas tygodnia, aby myśleć o zakupach dla siebie. – Dlaczego nie mieliby tego robić przy okazji przerwy obiadowej, bądź zaraz po pracy, mając towar pod ręką? Osoby pracujące w budynku i sąsiadujących, mogłyby wybrać egzemplarz dla siebie, oszczędzając czas na stanie w korkach czy kolejkach do kas – mówi projektantka.

– Coraz więcej marek rezygnuje z własnych lokali, bo wysoki czynsz w rezultacie niszczy ich biznes, a projektanci działając w pojedynkę nie mają szans na wynajęcie drogich powierzchni biurowych w centrum miasta. Przyszłość to wspólne przestrzenie, gdzie klient będzie mógł zobaczyć i przymierzyć produkt, a następnie go zamówić. W tym temacie, biurowce wydają się być przestrzenią jeszcze niezdobytą przez polską modę. – dodaje Zuza Wychowaniec.

Zebranie wielu designerów w jednym miejscu zwiększyłoby również siłę promocji, ludzie kojarzyliby adres, a koszty wynajmu rozkładałyby się wśród wielu projektantów. – Showroom mógłby podpisywać krótkie umowy z wybranymi projektantami w ramach 3 miesięcy z możliwością przedłużenia na wstawianie swoich kolekcji. Krótkie umowy dałyby możliwość dużej rotacji produktów. Nikt nie czułby się zagrożony z powodu długich zobowiązań finansowych. Projektanci mieliby opcje najmu wybranej ilości półek, gablot czy wieszaków. Potrzebny jest tylko dobry koordynator – podsumowuje.

Komentarz BNM- Real Estate Advisory:

Rosnąca podaż powierzchni biurowej w Warszawie spowoduje, że właściciele będą coraz bardziej elastyczni i otwarci na nowe rozwiązania. W tym przypadku przede wszystkim potrzebny jest podmiot, który będzie reprezentował lub zrzeszał projektantów i zagwarantuje wiarygodność finansową oraz zabezpieczenie płatności np. na pół roku z góry. Z drugiej strony będzie potrzebna powierzchnia z dobrą ekspozycją, na której można będzie taki butik uruchomić, i do którego dostęp będą miały również osoby z zewnątrz, ale nie będzie to powodowało nadmiernego przepływu osób wewnątrz budynku. Koszt wynajęcia powierzchni biurowej w budynku na Mokotowie to koszt ok. 60 zł za mkw., w dobrej Galerii Handlowej nawet 10 razy więcej. Trzymamy kciuki za polskich projektantów!
Najnowszą kolekcję Zuzy Wychowaniec można zobaczyć na: https://zuzawychowaniec.pl/pl#projekty

Jeśli poszukujesz wyjątkowego biura dla Twojej firmy, napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod nr 22 299 17 27. www.bnmrealestate.pl

Wyróżnione wpisy

Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.

Działamy na wielu płaszczyznach

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.
03
Reprezentacja
Najemcy
Bezpieczny proces najmu powierzchni biurowej dla firm, prowadzony przez doświadczonych, niezależnych specjalistów. Biura na wynajem z całego rynku dostępne w jednym miejscu, porównaj i umów się na prezentacje.
04
Reprezentacja
Wynajmującego
Usługa komercjalizacji powierzchni dla właścicieli budynków biurowych. Jeśli posiadasz pustostany i potrzebujesz najemców, zapytaj o nasze wsparcie. Dodatkowo możemy wdrożyć elastyczny moduł coworkingowy.
05
Capital
Markets
Zapełnione budynki biurowe na sprzedaż ze stopą zwrotu oraz projekty oportunistyczne, do przebudowy lub rozbudowy. Działki inwestycyjne z przeznaczeniem komercyjnym pod biura, handel i PRS - public rented sector.
06
Retail
Najem i zakup lokali handlowo-usługowych prowadzony przez doradców wyspecjalizowanych w tym sektorze. Doskonale rozumiemy specyfikę branż naszych klientów oraz wymogi techniczne, jakie muszą spełnić nieruchomości.
Skontaktuj się,
 chętnie pomożemy
Cześć, jestem Fatima! Zadzwoń do mnie lub napisz, a odpowiem niezwłocznie:
[email protected] +48 22 299 17 27
Twoja wiadomość

    * Pola obowiązkowe
    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google. Obowiązuje polityka prywatności i warunki korzystania z usługi.
    Wiadomość wysłana
    Dziękujemy!
    Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy do Twojej dyspozycji