Kategoria: Bez kategorii, Biura, Prawo
Przeczytasz w 3 min

Przygotowanie do relokacji biura zaczyna się od zrozumienia jej celów i potrzeb. To nie tylko zmiana adresu – to okazja do poprawy funkcjonalności przestrzeni pracy, zwiększenia efektywności pracowników i odświeżenia wizerunku firmy. To dobry moment do wdrożenia zmian na poziomie kultury organizacji i jej funkcjonowania. Sama przeprowadzka biura to złożony proces, który wymaga starannego przygotowania i organizacji. Podzielenie procesu zmiany biura na etapy pozwala na lepszą organizację i minimalizuje ryzyko problemów, zapewniając płynne przejście do nowej lokalizacji. Oto szczegółowy plan:

Przygotowanie / analiza potrzeb

  • Określenie celów relokacji (np. większa przestrzeń, lepsza lokalizacja).
  • Zidentyfikowanie wymagań technicznych i funkcjonalnych nowego biura.
  • Ustalenie budżetu na relokację (o ile możliwe na tym etapie).
  • Potwierdzenie warunków i zasad współpracy.

Wybór zespołu projektowego

  • Wyznaczenie wewnętrznego zespołu odpowiedzialnego za relokację.
  • Wybór zewnętrznych specjalistów (Doradca ds. najmu z BNM – Real Estate Advisory, architekt, firma budowlana czy przeprowadzkowa).

Planowanie logistyczne / harmonogram

  • Opracowanie szczegółowego harmonogramu relokacji.
  • Wyznaczenie kluczowych terminów i kamieni milowych.
  • Zwrócenie uwagi na potencjalne zagrożenia w procesie.

Szukiwanie nowej lokalizacji

  • Badanie rynku.
  • Przegląd dostępnych nieruchomości spełniających wymagania.
  • Wizyty i ocena potencjalnych lokalizacji.
  • Zawężenie poszukiwań do krótkiej listy budynków.
  • Skorzystać z wiedzy architekta BNM, celem lepszego dopasowania pow. biurowej.
  • Szczegółowe dopracowanie planów aranżacji nowego biura oraz zorganizowanie wstępnych wycen prac budowlanych.

Negocjacje umowy

  • Negocjowanie warunków komercyjnych.
  • Pamiętaj o poszukiwaniu alternatyw w otwartej dyskusji ze stronami procesu!
  • Sporządzenie indywidualnych zapisów i podpisanie umowy najmu.

Komunikacja wewnętrzna

  • Bieżące informowanie pracowników o postępach relokacji.
  • Ustalanie planu komunikacji ze stronami procesu oraz zaangażowanymi kontrahentami.

Przygotowanie nowego biura / prace adaptacyjne

  • Przeprowadzenie niezbędnych prac wykończeniowo-wyposażeniowych (zawsze jakieś się pojawią).
  • Bieżąca koordynacja postępów budowy (Rada: nie rób tego sam, chyba, że masz odpowiednią kierunkową wiedzę i/lub doświadczenie).
  • Realizacja zamówień w obszarach: meble, infrastruktura IT/AV, branding, zieleń.

Przeprowadzka

  • Pakowanie sprzętu biurowego, dokumentów i innych przedmiotów.
  • Koordynacja przeprowadzki (najlepiej ze wsparciem BNM).
  • Organizacja transportu i przeniesienie rzeczy do nowego biura.

Montaż i ustawienie

  • Rozpakowanie i ustawienie sprzętu w nowym biurze na podstawie szczegółowego harmonogramu przeprowadzki.
  • Podłączenie i konfiguracja urządzeń IT/AV.

Uruchomienie działalności w nowym biurze / okres testowy

  • Odbiory techniczne i odbiór powierzchni po pracach aranżacyjnych.
  • Upewnienie się, że wszystko działa poprawnie, a sam lokal nie posiada wad.
  • Sprawdzenie działania wszystkich systemów i urządzeń.
  • Przeprowadzenie niezbędnych szkoleń z zakresu meblowego oraz użytkowania nowinek technologicznych z pracownikami.
  • Sesja fotograficzna zorganizowana przez BNM dla celów marketingowych stron procesu.

Powrót do normalnej działalności

  • Oficjalne otwarcie nowego biura.
  • Poinformowanie klientów i dostawców o nowej lokalizacji.

Ocena procesu zmiany biura

  • Analiza przebiegu relokacji.
  • Wyciągnięcie wniosków na przyszłość.
  • Wystawienie referencji stronom.
  •  Zbieranie opinii pracowników na temat nowego biura i procesu relokacji.

Każdy z tych elementów odgrywa ważną rolę w zapewnieniu, że proces relokacji przebiegnie gładko, z minimalnym zakłóceniem działalności firmy i maksymalnym pozytywnym wpływem na jej przyszły rozwój. Dzięki szczegółowemu planowaniu i podzieleniu procesu na etapy, relokacja biura może przebiec sprawnie i bez większych problemów.

Masz problemy z organizacją całego procesu, brakuje Ci czasu na to dodatkowe zajęcie? Napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń bezpośrednio. Chętnie pomożemy!

Wyróżnione wpisy

Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.

Działamy na wielu płaszczyznach

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.
03
Reprezentacja
Najemcy
Bezpieczny proces najmu powierzchni biurowej dla firm, prowadzony przez doświadczonych, niezależnych specjalistów. Biura na wynajem z całego rynku dostępne w jednym miejscu, porównaj i umów się na prezentacje.
04
Reprezentacja
Wynajmującego
Usługa komercjalizacji powierzchni dla właścicieli budynków biurowych. Jeśli posiadasz pustostany i potrzebujesz najemców, zapytaj o nasze wsparcie. Dodatkowo możemy wdrożyć elastyczny moduł coworkingowy.
05
Capital
Markets
Zapełnione budynki biurowe na sprzedaż ze stopą zwrotu oraz projekty oportunistyczne, do przebudowy lub rozbudowy. Działki inwestycyjne z przeznaczeniem komercyjnym pod biura, handel i PRS - public rented sector.
06
Retail
Najem i zakup lokali handlowo-usługowych prowadzony przez doradców wyspecjalizowanych w tym sektorze. Doskonale rozumiemy specyfikę branż naszych klientów oraz wymogi techniczne, jakie muszą spełnić nieruchomości.
Skontaktuj się,
 chętnie pomożemy
Cześć, jestem Fatima! Zadzwoń do mnie lub napisz, a odpowiem niezwłocznie:
[email protected] +48 22 299 17 27
Twoja wiadomość

    * Pola obowiązkowe

    Wiadomość wysłana
    Dziękujemy!
    Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy do Twojej dyspozycji