Kategoria: Biura , Raporty & Analizy


Poszukując idealnego biura, najemcy kierują się szeregiem czynników, wśród których wymienić można m.in. lokalizację i zaplecze komunikacyjne, udogodnienia związane z dostępem m.in. do restauracji i sklepów, dostępność parkingów dla pracowników oraz klientów, a także standard i ekologię budynków. Jednak nadal głównym czynnikiem decydującym o wyborze jest cena. Stąd też w tym raporcie przybliżamy aktualne ukształtowanie cen wynajmu biur i kosztów eksploatacyjnych w mieście Poznań, aby dać jak najlepszy pogląd na rynek, zanim Wasza firma zdecyduje się na zmianę siedziby lub renegocjacje umowy.

Ile jest powierzchni biurowej w Poznaniu?

W Poznaniu jest kilka głównych ośrodków, które skupiają zasoby powierzchni biurowej. Najwięcej biur zlokalizowanych jest w szeroko pojętym centrum miasta, głównie wzdłuż ul. Królowej Jadwigi, w okolicy ronda Kaponiera i placu Andersa. Taka lokalizacja, blisko Starego Miasta, Dworca PKP oraz Międzynarodowych Targów Poznańskich, zapewnia łatwy dostęp do komunikacji oraz połączenie z innymi dzielnicami. Niedaleko, bo w dzielnicy Wilda, powstaje nowoczesny zespół budynków biurowych. Kolejnymi dzielnicami, które cechuje wysoka obecność obiektów biurowych są Grunwald oraz Nowe Miasto.


Ile kosztuje wynajem biur w Poznaniu w czerwcu 2025 roku?

Najpopularniejsze budynki oferujące profesjonalną powierzchnię biurową są niemal w pełni budynkami klasy A i B. Stawki czynszów w budynkach biurowych w naszym systemie są na bieżąco aktualizowane, a dane na wykresie są aktualizowane co miesiąc.

Średnia stawka czynszu w biurowcach klasy A w Poznaniu wynosi: 15,6 €
Średnia stawka czynszu w biurowcach klasy B w Poznaniu wynosi: 12,54 €

Ile aktualnie wynosi stawka kosztów eksploatacyjnych za 1 mkw powierzchni biurowej w Poznaniu?

Na przestrzeni ostatnich kilku lat średnie stawki kosztów eksploatacyjnych za 1 mkw. znacznie wzrosły w całym kraju i coraz częściej zdarza się że wynoszą tyle co czynsz. Wyższa stawka wzięła się przede wszystkim z dużych wzrostów cen energii oraz podwyżki minimalnego wynagrodzenia. Dlatego też przy porównywaniu ofert biur trzeba brać pod uwagę nie tylko stawkę czynszu, ale też właśnie kosztów eksploatacyjnych biurowca. Aktualna średnia wysokość kosztów eksploatacyjnych pozostaje w trendzie wzrostowym.


W której dzielnicy Poznania wynająć biuro dla firmy?

Komentarz eksperta: Marcin Matuszak, Leasing Advisor w BNM

Struktura poznańskiego rynku biurowego jest dosyć zróżnicowana. Dominują kilkunastoletnie biurowce zaliczane do klasy A, które – dzięki modernizacji – pod względem jakości oferowanej powierzchni gonią nowoczesne budynki. Rynek biurowy oferuje również klimatyczne przestrzenie w odrestaurowanych obiektach na Starym Mieście, takich, jak np. kamienica biurowa Młyńska 12, czy zrewitalizowany w tym roku budynek biurowy wchodzący w skład inwestycji mix-used Stara Rzeźnia. Poza Centrum znaleźć można również przestrzenie biurowe klasy B, a także butikowe biurowce o wyższym standardzie, zlokalizowane najczęściej na obrzeżach dzielnic.

Wśród nowopowstałych inwestycji należy wymienić wieloetapowy projekt Nowy Rynek w dzielnicy Wilda, który składa się z 5 budynków o różnym przeznaczeniu, tj. budynki biurowe, mieszkaniowe, hotel. Jeśli chodzi o biurowce w budowie, to z pewnością najpopularniejszym jest futurystyczny Industrial powstający w bliskiej odległości ronda Rataje. Na uwagę zasługuje także część biurowa (4 obiekty oferujące łącznie ponad 18 tys. mkw powierzchni biurowej) przy wielkiej wielofunkcyjnej inwestycji mieszkaniowej Cavalia, powstającej na terenie dawnych koszar kawaleryjskich.

Najpopularniejsza lokalizacja wybierana przez naszych klientów to obiekty przy placu Andersa, czyli PFC i Andersia Tower – dwa najwyższe biurowce w Poznaniu. A także kompleksy biurowy Business Garden na Grunwaldzie, wspomniany już Nowy Rynek na Wildze oraz oryginalny biurowiec Bałtyk w pobliżu Ronda Kaponiera. 

Poznań przyciąga przede wszystkim firmy z branży IT, logistyki i przemysłu. Na rynku dominują raczej małe i średnie firmy. Za nimi plasują się instytucje publiczne oraz polskie siedziby międzynarodowych korporacji. 


Chcesz poznać więcej szczegółów odnośnie aktualnych cen najmu lub poprosić o ofertę? Napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod nr 22 299 17 27. Zróbmy to razem! Znajdziemy dla Ciebie odpowiednie biuro.

Autor
BNM - Real Estate Advisory
Napisanych artykułów: 28
Wyróżnione wpisy

Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.

Działamy na wielu płaszczyznach

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.
03
Reprezentacja
Najemcy
Bezpieczny proces najmu powierzchni biurowej dla firm, prowadzony przez doświadczonych, niezależnych specjalistów. Biura na wynajem z całego rynku dostępne w jednym miejscu, porównaj i umów się na prezentacje.
04
Reprezentacja
Wynajmującego
Usługa komercjalizacji powierzchni dla właścicieli budynków biurowych. Jeśli posiadasz pustostany i potrzebujesz najemców, zapytaj o nasze wsparcie. Dodatkowo możemy wdrożyć elastyczny moduł coworkingowy.
05
Capital
Markets
Zapełnione budynki biurowe na sprzedaż ze stopą zwrotu oraz projekty oportunistyczne, do przebudowy lub rozbudowy. Działki inwestycyjne z przeznaczeniem komercyjnym pod biura, handel i PRS - public rented sector.
06
Retail
Najem i zakup lokali handlowo-usługowych prowadzony przez doradców wyspecjalizowanych w tym sektorze. Doskonale rozumiemy specyfikę branż naszych klientów oraz wymogi techniczne, jakie muszą spełnić nieruchomości.
Skontaktuj się,
 chętnie pomożemy
Cześć, jestem Fatima! Zadzwoń do mnie lub napisz, a odpowiem niezwłocznie:
[email protected] +48 22 299 17 27
Twoja wiadomość

    * Pola obowiązkowe
    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług firmy Google.
    Wiadomość wysłana
    Dziękujemy!
    Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy do Twojej dyspozycji