Jeśli właśnie naszedł czas na znalezienie nowej siedziby dla Twojej firmy, zastanawiasz się nad lokalizacją, powierzchnią, czy planem zatrudnienia na najbliższe miesiące, ale przede wszystkim wiesz na jaką kwotę miesięcznie za wynajem biura możesz sobie pozwolić. Niezależnie od tego jakiego biura szukasz, nie chcesz przepłacić. Poznaj rozwiązania, które podczas szukania biura na wynajem pomogą Ci podjąć prawdopodobnie jedną z najlepszych decyzji.
Optymalne zagospodarowanie przestrzeni biurowej – porównanie układów pomieszczeń i open space
Jeśli zmieniasz biuro, wiesz czy dotychczasowa liczba metrów kwadratowych i układ pomieszczeń są dla Ciebie odpowiednie. Powinieneś jednak wziąć pod uwagę jak będzie wyglądać Twoja firma za rok, dwa czy trzy lata. Umowy najmu często są podpisywane właśnie na taki okres. Jeśli nie jesteś pewien jak szybko będzie rosła Twoja firma, możesz zacząć od układu gabinetowego, a później łączyć pokoje w większe pomieszczenia (open space), aby zyskiwać dodatkowe metry. W takim układzie zmieści się znacznie więcej osób. W przypadku wynajmu mniejszej powierzchni, na rynku jest możliwość wynajmu biur z umowami na czas nieokreślony lub z krótkimi okresami wypowiedzenia.
UWAGA! Na wyliczanie powierzchni szczególną uwagę powinni zwrócić przedsiębiorcy, którzy dotychczas mieścili się w nieruchomościach mieszkalnych. Układy pomieszczeń i przestrzeni wspólnych są znacznie mniej korzystne pod kątem efektywnego miejsca do pracy. Przykład: W mieszkaniu o powierzchni 100 mkw. jest nawet 40 mkw. (40%!) powierzchni wspólnej (przedpokój, korytarz, łazienki, garderoba, kuchnia) oraz mieszkaniowy układ pomieszczeń (aneks kuchenny, wąskie pomieszczenia, WC+łazienka). W przypadku pokoi biurowych w budynkach komercyjnych, WC i aneks, jeśli jest, są dzielone na kilka firm, a wejście do biura jest ze wspólnego korytarza. W tym przypadku powierzchnia wspólna stanowi zaledwie kilka procent, czyli ok. 5 razy mniej.
Prawdopodobnie są też przestrzenie wykorzystywane stosunkowo rzadko Przykładem może być sala konferencyjna. Warto zastanowić się o wynajmie profesjonalnej sali do spotkań tylko w razie potrzeby, zamiast płacić za nią krocie każdego miesiąca, niezależnie od użytku.
Więcej o tym, jak dobrze zaplanować powierzchnię biura, przeczytasz tutaj. Zapraszamy również do sprawdzenia naszego kalkulatora powierzchni biura!
Ceny biur dla małych i średnich firm – skontaktuj się ze specjalistą, aby uzyskać aktualne informacje
Informacje na temat cen biur dla małych i średnich firm nie są łatwo dostępne, a zebranie wystarczającej ilości informacji w celu porównania jest czasochłonne. Dodatkowo, większości danych nie ma w internecie lub nie są uporządkowane. W celu przedstawienia obecnych cen biur na wynajem, zapytaj specjalisty dzwoniąc pod numer telefonu 22 299 17 27.
Sprawdź również nasz artykuł rodzaje i ceny biur dla małych i średnich firm.
Promocje na rynku wynajmu biur – okazje finansowe i elastyczne warunki najmu
Tak jak w przypadku wyprzedaży aut czy mieszkań, rynek wynajmu biur charakteryzuje się dokładnie takimi samymi zasadami. Właściciele powierzchni z różnych powodów, od czasu do czasu proponują okazyjne warunki. Tymi powodami może być końcówka kwartału, przedsprzedaż powierzchni czy wiosenna promocja. Okazyjne warunki przeważnie dotyczą różnego rodzaju zachęt finansowych, ale również wyposażenia czy elastyczności zapisów umowy. Jak jest biuro na wynajem w promocji, to trzeba brać.
Negocjacje cen wynajmu biur – jak dużo można zyskać i kiedy ceny są nieelastyczne
Niemal dla wszystkich negocjacje to kwestia oczywista, ale mało kto wie ile i co można wynegocjować w określonej sytuacji. W wybranych lokalizacjach czy budynkach, różnica pomiędzy ceną ofertową a faktycznym miesięcznym czynszem może wynieść nawet 25%. Może się zdarzyć, że ceny są sztywno narzucone przez właściciela i nie podlegają większym negocjacjom. Taka sytuacja ma miejsce również w miastach, w których jest zbyt mała podaż powierzchni (np. Kraków).
Biura serwisowane pod klucz – kompleksowe rozwiązanie dla nowych firm z pełnym pakietem usług
Jeśli właśnie zaczynasz swoją działalność i od razu chcesz wyglądać w pełni profesjonalnie, możesz skorzystać z oferty biur „pod klucz”. To pozwoli Ci uniknąć nakładów inwestycyjnych, bo umeblowane biura z pakietem usług (biura serwisowane) są gotowe do wprowadzenia. Firma, która chce skorzystać z takiego rozwiązania, w pakiecie otrzymuje:
- prywatny umeblowany i klimatyzowany pokój biurowy,
- bezpieczny dostęp do internetu oraz numeru telefonu
- dedykowaną obsługę recepcyjną,
- możliwość zarejestrowania firmy i obsługę korespondencji,
- dostęp do sal spotkań
- wyposażoną kuchnię
- usługę sprzątania
- możliwość korzystania ze sprzętu biurowego.
Jeśli szukasz taniego biura w dobrej lokalizacji, napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod nr 22 299 17 27.
Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc
Działamy na wielu płaszczyznach
Najemcy
Wynajmującego
Markets