Kategoria: Biura
Przeczytasz w 3 min

Jeśli właśnie naszedł czas na znalezienie nowej siedziby dla Twojej firmy, zastanawiasz się nad lokalizacją, powierzchnią, czy planem zatrudnienia na najbliższe miesiące, ale przede wszystkim wiesz na jaką kwotę miesięcznie za wynajem biura możesz sobie pozwolić. Niezależnie od tego jakiego biura szukasz, nie chcesz przepłacić. Poznaj rozwiązania, które podczas szukania biura na wynajem pomogą Ci podjąć prawdopodobnie jedną z najlepszych decyzji.

Dobrze zaplanuj powierzchnię

Jeśli zmieniasz biuro, wiesz czy dotychczasowa liczba metrów kwadratowych i układ pomieszczeń są dla Ciebie odpowiednie. Powinieneś jednak wziąć pod uwagę jak będzie wyglądać Twoja firma za rok, dwa czy trzy lata. Umowy najmu często są podpisywane właśnie na taki okres. Jeśli nie jesteś pewien jak szybko będzie rosła Twoja firma, możesz zacząć od układu gabinetowego, a później łączyć pokoje w większe pomieszczenia (open space), aby zyskiwać dodatkowe metry. W takim układzie zmieści się znacznie więcej osób. W przypadku wynajmu mniejszej powierzchni, na rynku jest możliwość wynajmu biur z umowami na czas nieokreślony lub z krótkimi okresami wypowiedzenia.

UWAGA! Na wyliczanie powierzchni szczególną uwagę powinni zwrócić przedsiębiorcy, którzy dotychczas mieścili się w nieruchomościach mieszkalnych. Układy pomieszczeń i przestrzeni wspólnych są znacznie mniej korzystne pod kątem efektywnego miejsca do pracy. Przykład: W mieszkaniu o powierzchni 100 mkw. jest nawet 40 mkw. (40%!) powierzchni wspólnej (przedpokój, korytarz, łazienki, garderoba, kuchnia) oraz mieszkaniowy układ pomieszczeń (aneks kuchenny, wąskie pomieszczenia, WC+łazienka). W przypadku pokoi biurowych w budynkach komercyjnych, WC i aneks, jeśli jest, są dzielone na kilka firm, a wejście do biura jest ze wspólnego korytarza. W tym przypadku powierzchnia wspólna stanowi zaledwie kilka procent, czyli ok. 5 razy mniej.

Prawdopodobnie są też przestrzenie wykorzystywane stosunkowo rzadko Przykładem może być sala konferencyjna. Warto zastanowić się o wynajmie profesjonalnej sali do spotkań tylko w razie potrzeby, zamiast płacić za nią krocie każdego miesiąca, niezależnie od użytku.

Więcej o tym, jak dobrze zaplanować powierzchnię biura, przeczytasz tutaj.

Zapytaj specjalisty o porównanie

Informacje na temat cen biur dla małych i średnich firm nie są łatwo dostępne, a zebranie wystarczającej ilości informacji w celu porównania jest czasochłonne. Dodatkowo, większości danych nie ma w internecie lub nie są uporządkowane. W celu przedstawienia obecnych cen biur na wynajem, zapytaj specjalisty dzwoniąc pod numer telefonu 22 299 17 27.

Jeśli jesteś z Warszawy, ceny różnych typów biur znajdziesz tutaj.

Łap okazje

Tak jak w przypadku wyprzedaży aut czy mieszkań, rynek wynajmu biur charakteryzuje się dokładnie takimi samymi zasadami. Właściciele powierzchni z różnych powodów, od czasu do czasu proponują okazyjne warunki. Tymi powodami może być końcówka kwartału, przedsprzedaż powierzchni czy wiosenna promocja. Okazyjne warunki przeważnie dotyczą różnego rodzaju zachęt finansowych, ale również wyposażenia czy elastyczności zapisów umowy. Jak jest biuro na wynajem w promocji, to trzeba brać.

Negocjuj

Niemal dla wszystkich negocjacje to kwestia oczywista, ale mało kto wie ile i co można wynegocjować w określonej sytuacji. W wybranych lokalizacjach czy budynkach, różnica pomiędzy ceną ofertową a faktycznym miesięcznym czynszem może wynieść nawet 25%. Może się zdarzyć, że ceny są sztywno narzucone przez właściciela i nie podlegają większym negocjacjom. Taka sytuacja ma miejsce również w miastach, w których jest zbyt mała podaż powierzchni (np. Kraków).

Korzystaj z gotowych rozwiązań

Jeśli właśnie zaczynasz swoją działalność i od razu chcesz wyglądać w pełni profesjonalnie, możesz skorzystać z oferty biur „pod klucz”. To pozwoli Ci uniknąć nakładów inwestycyjnych, bo umeblowane biura z pakietem usług (biura serwisowane) są gotowe do wprowadzenia. Firma, która chce skorzystać z takiego rozwiązania, w pakiecie otrzymuje:
– prywatny umeblowany i klimatyzowany pokój biurowy,
– bezpieczny dostęp do internetu oraz numeru telefonu
– dedykowaną obsługę recepcyjną,
– możliwość zarejestrowania firmy i obsługę korespondencji,
– dostęp do sal spotkań
– wyposażoną kuchnię
– usługę sprzątania
– możliwość korzystania ze sprzętu biurowego.

Jeśli szukasz taniego biura w dobrej lokalizacji, napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń pod nr 22 299 17 27. www.bnmrealestate.pl

Wyróżnione wpisy

Sprawdź, w czym jeszcze możemy pomóc

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.

Działamy na wielu płaszczyznach

01
Fit-out
Organizujemy niezależne przetargi na budowę lub remont powierzchni komercyjnej, zarządzamy projektami budowlanymi (project management). Współpracujemy z architektami wnętrz i dostawcami mebli dla biznesu.
02
Legal
Wsparcie doświadczonego prawnika, który na co dzień obsługuje firmy na rynku nieruchomości komercyjnych, w języku polskim i angielskim. Jeśli będziesz negocjować umowę najmu lub sprzedaży, skontaktuj się z nami.
03
Reprezentacja
Najemcy
Bezpieczny proces najmu powierzchni biurowej dla firm, prowadzony przez doświadczonych, niezależnych specjalistów. Biura na wynajem z całego rynku dostępne w jednym miejscu, porównaj i umów się na prezentacje.
04
Reprezentacja
Wynajmującego
Usługa komercjalizacji powierzchni dla właścicieli budynków biurowych. Jeśli posiadasz pustostany i potrzebujesz najemców, zapytaj o nasze wsparcie. Dodatkowo możemy wdrożyć elastyczny moduł coworkingowy.
05
Capital
Markets
Zapełnione budynki biurowe na sprzedaż ze stopą zwrotu oraz projekty oportunistyczne, do przebudowy lub rozbudowy. Działki inwestycyjne z przeznaczeniem komercyjnym pod biura, handel i PRS - public rented sector.
06
Retail
Najem i zakup lokali handlowo-usługowych prowadzony przez doradców wyspecjalizowanych w tym sektorze. Doskonale rozumiemy specyfikę branż naszych klientów oraz wymogi techniczne, jakie muszą spełnić nieruchomości.
Skontaktuj się,
 chętnie pomożemy
Cześć, jestem Fatima! Zadzwoń do mnie lub napisz, a odpowiem niezwłocznie:
[email protected] +48 22 299 17 27
Twoja wiadomość

    * Pola obowiązkowe
    Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google. Obowiązuje polityka prywatności i warunki korzystania z usługi.
    Wiadomość wysłana
    Dziękujemy!
    Potrzebujesz wsparcia? Jesteśmy do Twojej dyspozycji